• Kotki Psotki

          •  

            Kochane „Kotki Psotki”

            Bardzo długo się nie widzieliśmy, bardzo za Wami tęsknimy. Żeby umilić Wam czas spędzany w domu, przygotowałam na kolejny tydzień nowe zadania.

            Drodzy rodzice

            Cieszę się niezmiernie, że tak wspaniale pracujecie z dziećmi w domu. Świadczą o tym nadesłane zdjęcia wykonanych prac. Mam nadzieję, że wspólne działania sprawiają obu stronom wiele radości i satysfakcji.

             

            Co to jest tektonika?

            Najpierw obejrzyjcie film:

            Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

            1. Czy Ziemia jest spokojną planetą? – dlaczego?
            2. Dlaczego wybuchają wulkany?
            3. Co to są trzęsienia ziemi?
            4. Jak szybko poruszają się płyty tektoniczne?

             

            Czy Ziemia ma skórę?

                                                       

            Na początek eksperyment – połóżcie dłoń na kartce papieru. Następnie odrysujcie kredką lub ołówkiem kontur dłoni, tak żeby każdy palec był narysowany oddzielnie. Obejrzyjcie swoją dłoń od środka, szczególnie dokładnie przyjrzyjcie się opuszkom palców, jeżeli możecie obejrzycie je pod szkłem powiększającym. Narysujcie na konturze dłoni to, co zaobserwowaliście.

            Możecie też posmarować opuszek palca atramentem, farbą lub barwnikiem spożywczym i odcisnąć na kartce papieru. Porównajcie swoje opuszki palców z innymi członkami rodziny; ciekawe czy są takie same, czy może się różnią? Ciekawostka – na świecie nie ma ludzi, którzy mieliby takie same linie papilarne, każdy człowiek ma inne – jest to jego osobisty identyfikator.

             

            Poznajemy kontynenty

            Posłuchajcie piosenki, postarajcie się z niej jak najwięcej zapamiętać. Ile mamy kontynentów LINK.

             

            Ziemia z lotu ptaka - praca plastyczna wykonana "puchnącymi" farbami

            Żeby zrobić takie puchnące farbki, pożyczcie sobie trochę pianki do golenia od taty (koniecznie poproście tatę o pozwolenie) a następnie wymieszajcie ją z barwnikami spożywczymi w dwóch kolorach. Niebieski to oczywiście morza i oceany, natomiast zielony - poszczególne kontynenty widziane z lotu ptaka. Ufarbowaną piankę do golenia nanieście pędzelkiem na wydrukowaną kulę ziemską i obserwujcie jak pęcznieją w trakcie malowania. 

            Gdy już nasza kula ziemska wyschnie możemy zrobić w łatwy sposób okręt, który będzie pływał po morzach i oceanach. Potrzebny będzie pojemnik po jajkach, słonka, krepina lub papier kolorowy i farby, klej. Pojemnik malujemy na dowolny kolor, taki, jaki chcemy żeby był kadłub okrętu, w dno pojemnika wbijamy słomkę i mocujemy na niej żagiel. Słomkę i żagiel możemy przykleić.

                       

             

             

            Zadania z literkami

            PO_ŚLADZIE

            PISANIE

            Teraz czas na matematykę

            DODAWANIE

            PONUMERUJ_OBRAZKI

            Sudoku

            SUDOKU_1

            SUDOKU_2

            Kodowanie

            KODOWANIE ZIEMIA

            Pisz po śladzie

            SZLACZKI

            Ćwicz czytanie

            CZYTANIE_ZE_ZROZUMIENIEM

            POCZYTAJ_MI_MAMO TATO

             

            Czas na relaks

             

             

            Skoro już wiecie wiele o kontynentach, zapewne pamiętacie, że jednym z nich jest Ameryka Północna. Mieszkają na rdzenni mieszkańcy zwani Indianami. Zatańczcie i zaśpiewajcie razem z nimi.

            „Taniec Indianina”

            Dziś jesteśmy Indianami
            I tańczymy taniec nasz.
            W przód leciutko pochylony,
            Idzie w kole każdy z nas.

            Ref.
            Heja, heja! Na prerii widać wielki kurz.
            Heja, heja! Indianie chodzą w kole już.
            Heja, heja! Indianie tańczą właśnie tak.
            Heja, heja! Ten okrzyk to jest Indian znak!

            Dziś jesteśmy Indianami,
            Każdy z nas pióropusz ma,
            Taniec Indian tańczyć chcemy
            Dla nas ta muzyka gra.

            Ref.
            Heja, heja! Na prerii widać wielki kurz.
            Heja, heja! Indianie chodzą w kole już.
            Heja, heja! Indianie tańczą właśnie tak.
            Heja, heja! Ten okrzyk to jest Indian znak! (2x)

             

            KOLOROWANKA