• Milumisie

          •  

             

            Kochane Milumisie! To kolejne nasze spotkanie. Jesteśmy myślami z Wami, zastanawiamy się ja sobie radzicie bez wspólnych zabaw z kolegami i koleżankami w naszym przedszkolu. Wiemy, że już troszkę tęsknicie, nawet Ci z Was, którzy nieraz woleli zostawać w domu. Ale jeszcze troszeczkę. Chcemy umilić Wam czas i sprawić, by na buzi zagościł promienny uśmiech.

            Drodzy Rodzice! Przed nami kolejny tydzień zmagań z codziennością, ale także mamy nadzieję mile spędzonych chwil. Proponujemy teraz temat bardzo bliski dzieciom. Dzieci uwielbiają zwierzęta w bezpośrednim z nimi obcowaniu, jak i słuchając utwory muzyczne, literackie oraz oglądając filmy na ich temat. Na pewno niejednokrotnie jesteście proszeni przez dzieci o zwierzaczka w domu, albo sami też myślicie o tym.  Nasze propozycje przydadzą się więc zarówno tym, którzy wahają się z decyzją,  jaki i  tym, którzy mają już psa lub kota w domu.

            Zwierzęta domowe – pies i kot

            Teraz opowiemy sobie o zwierzętach. Zwierzęta te mieszkają  z niektórymi z Was w domu, a niektórzy marzą o ich posiadaniu. Domyślacie się już? Tak! To pies i kot. Już słychać ich radosne szczekanie i miłe mruczenie. Tak więc zaczynamy!

             

             

            Milumisie, słyszę szczekanie. To piesek chciałby się jako pierwszy przywitać z Wami i opowiedzieć trochę o sobie. Na pewno często, gdy zobaczycie na ulicy albo u znajomych pieska a szczególnie małego słodkiego szczeniaczka, prosicie rodziców: Mamo! Tato! Ja bardzo chcę mieć psa! Ale kto ma w domu pieska wie, że jest to pełnoprawny członek rodziny, o którego trzeba dbać i opiekować się, tak jak rodzice Wami.

            Na początek posłuchajcie piosenki o dziewczynce, której życie zmieniło się odkąd w domu pojawił się piesek. Poczuła się potrzebna i ważna dla kogoś, nie była już tą najmłodszą i najmniejszą. Każdemu mogła z radością powiedzieć: A JA MAM PSA

             

            Milumisie musicie wiedzieć, że gdy już taki futrzany członek rodziny zamieszka z człowiekiem, ważne jest to, żeby nauczyć się wzajemnego porozumiewania. Jest to możliwe, choć przecież powiecie, my mówimy a one szczekają. Pies ma zdolność rozumienia wielu słów, które do niego kieruje człowiek w postaci krótkich komend. Przybiega do  nas słysząc swoje imię. Nawzajem potrafimy odczytywać nasz język ciała. Pies rozpoznaje szczególnie z powtarzających się ruchów człowieka co teraz nastąpi. Także szczekanie psa jest tak jak  sposób mówienia człowieka,  różne w zależności od tego czy jesteśmy szczęśliwi, czy coś się nam nie podoba. Jak mieliście możliwość obserwowania piesków, to czy zauważyliście ich charakterystyczne zachowania w różnych sytuacjach? Porozmawiajcie o tym z rodzicami. 

            Posłuchajcie teraz piosenki, która powstała do słów wiersza autora wielu utworów dla dzieci. Jana Brzechwy i opowiada o przyjaźni chłopca z psem. Poniżej słowa, które rodzice mogą wam przeczytać przed słuchaniem piosenki. A może je znacie?             

                                                                  

                                       

            Jak rozmawiać trzeba z psem - J. Brzechwa

            Wy nie wiecie, a ja wiem, jak rozmawiać trzeba z psem!
            Bo poznałem język psi, gdy mieszkałem w pewnej wsi!                        
            A więc wołam: "Do mnie psie!" I już pies odzywa się!
            I już mam przy sobie psa! A gdy powiem: "Cicho leż",
            Leżę ja i pies mój też!
            Kiedy dłoń wyciągam doń, grzecznie liże moją dłoń
            I zabawnie szczerzy kły, choć nie bywa nigdy zły!
            Gdy psu kość dam, pies ją ssie, bo to są zwyczaje psie!
            Gdy pisałem wierszyk ten, pies u nóg mych zapadł w sen.
            Potem wstał, wyprężył grzbiet, żebym z nim na  spacer szedł!
            Szliśmy razem, ja i on, pies przestraszył stado wron!
            On ujadał, a ja nie, pies i tak rozumie mnie.
            Pies rozumie, bo ja wiem,
            Jak rozmawiać trzeba z psem!

             

             

            Na świecie żyje wiele psów. Różnią się wielkością, kolorem sierści, długością włosów, zachowaniem i tym, co potrafią robić najlepiej.  Są owczarki, sznaucery, pinczerki, teriery, dogi, wyżły, szpice i inne, a i te jeszcze dzielą się na różne odmiany. Moglibyśmy wymieniać prawie bez końca. Są psy, które nazywamy rasowymi i te nie rasowe, czyli kundelki. A jakie cechy możemy zaobserwować u psów takie same? Dlaczego piesek na spacerze unosi często nogę do góry i jak ważną rolę w jego życiu spełnia nos? Obejrzyjcie filmik, znajdziecie tam wiele ciekawostek.  LINK

             

             

            Decyzję o posiadaniu zwierzątka w domu musi być bardzo przemyślana i podjęta przez wszystkich członków rodziny. Trzeba się zastanowić, czy są w domu odpowiednie warunki, jak podzielić się obowiązkami. Kto będzie wychodził z pieskiem na spacer, kto dbał o karmienie i pilnował zawsze pełnej miski wody. Piesek będzie też chciał  się bawić, ale należy nauczyć go również właściwego zachowania. Pieski nie lubią być też same w domu. Należy też dbać o czystość swojego pupila kąpiąc pieska. Należy też chodzić na badania kontrolne oraz szczepienia do weterynarza. Szczególne Wy dzieci musicie wiedzieć, że zwierzątka nie są pluszowymi zabawkami tylko istotami, które myślą i czują.

            Posłuchajcie teraz uważnie opowiadania o chłopcu, który o tym zapomniał, a potem odpowiedzcie na pytania, które zadadzą Wam rodzice. Pytamy:  jakie zwierzątka po  kolei dostawał chłopiec, dlaczego chciał je mieć. Czy dbał o zwierzęta? Kto je uratował? Kto został z chłopcem i dlaczego? Jak oceniają  zachowanie Mateuszka? Kto zaopiekował się pieskiem?

             

            Opowiadanie o Mateuszku. Na motywach utworu E. Szelburg-Zarębiny.

            Jestem sobie Mateuszek. Kocham zwierzęta i wciąż nowe mieć muszę! Najpierw żółwia od mamy dostał, lecz szybko o nim zapomniał. Bo taki twardy, nie ma futerka - teraz chcę mieć kundelka. Kundelek piszczy i w oczy zagląda. A nasz Mateusz już za kotkiem się ogląda. Bo tak fajnie mruczy i kłębuszek gania i pasuje do mojego mieszkania. Po trzech dniach zabawą znudzony zapragnął mieć rybki welony, bo tak niewiele zjadają I pięknie w akwarium wyglądają. A następnego dnia przyniósł do domu jeża. Zwierzęta stłoczone, smutne i nie nakarmione. Z pomocą przyszła im wróżka. Powiedziała -  ten chłopiec nie ma serduszka. Ja kocham zwierzęta szczerze, a w miłość Mateusza nie wierzę, zabieram was więc wszystkie. Źle zwierzętom z taki panem. Rzekł na to pies – ja jednak z nim zostanę. Na pewno gdy mnie samego zostawi,  zrozumie na czym polega kochanie. Mateusza nic nie zmieniło! Zostawił psa pod sklepem i  psinka się zgubiła. Wtedy mała dziewczynka do psa zagadała - Byłbyś wpadł pod samochód, malutki! Uważać trzeba. Ach jaki ty jesteś chudziutki! Chcesz chleba? Chodź ze mną. Mieszkam w podwórku. Będziesz mógł biegać tam sam i nie na sznurku... Będzie ci dobrze. Chodź! Już nie znajdziesz pana, choćbyś tu czekał do rana. Choć ze mną niebożę. Nie wiesz, że w mieście pies sam być nie może!”

            Na szczęście takich Mateuszków nie jest tak dużo i są takie dzieci oraz dorośli, z którymi zwierzątka czują się bezpieczne, kochane i potrzebne, nawet jak wymagają poświęcenia im dużo czasu i opieki. Posłuchajcie optymistycznej piosenki, która o tym opowiada.

                                                 

            Pieski wymagają dużo uwagi, a szczególnie małe szczeniaczki. Podobnie jak malutkie dzieci, na których płacz mama przybiega, żeby je uspokoić i utulić. Doświadczył tego mały chłopiec, w którego domu pojawił się szczeniaczek, a on zobowiązał się do opieki nad nim. Teraz rodzice przeczytają Wam historię MOPSIK. Porozmawiajcie potem o tym, jak oceniacie zachowanie chłopca, czy piesek był dobrym prezentem na urodziny?

             

             

            Kto z Was posiada pieska  na pewno zaobserwował u niego różne minki, z których można odczytać o czym myśli i co czuje. Czy jest wesoły, smutny a może zaciekawiony albo najzwyczajniej głodny? Widać to w wyrazie oczu, często intensywnie w nas wpatrzonych, sposobie przechylania głowy, poruszania uszami. Wyobraźcie sobie, że tak jak człowiek, piesek w nocy śni. Przez sen porusza nogami śniąc, że biega, macha ogonem, porusza szczęką jakby jadł.

            Posłuchajcie teraz wiersza J. Brzechwy. Może nauczycie się go na pamięć?   PSIE SMUTKI 

            Na brzegu błękitnej rzeczki mieszkają małe smuteczki.
            Ten pierwszy z tego powodu, że nie wolno wchodzić do ogrodu.
            Drugi - że woda nie chce być sucha,
            Trzeci - że mucha wleciała do ucha.
            A jeszcze, że kot musi drapać, że kura nie daje się złapać,
            Że nie można gryźć w nogę sąsiada i że kiełbasa z nieba nie spada.
            A ostatni smuteczek jest o to,
            Że człowiek jedzie, a piesek musi  biec piechotą.
            Lecz wystarczy pieskowi dać mleczko
            I już nie ma smuteczków nad rzeczką.

             

            Psie Muzykowanie

            Pora jeszcze bardziej  rozwiać te wszystkie smuteczki. Teraz przyszła pora na wesołe piosenki o pieskach. Myślimy, że znacie je doskonale.  Więc zapraszamy do śpiewania a także do szczekania. Mile widziany również wesoły taniec, maszerowanie, podskoki, klaskanie a resztę podpowie muzyka. Będzie też karaoke.

            Na początek piosenka SZCZEKA PIESEK 

            Gdy już buzia wygimnastykowała się podczas radosnego szczekania z pieskiem, można wyruszyć na wędrówkę razem z piosenką Kundel Bury.

                                          

            Podczas swojej wędrówki wspólnie z chłopcem kundelek spotkał PIESKI MAŁE DWA   Znacie tą piosenkę, ale zwróćcie uwagę, jak dobrze pamiętacie słowa piosenki. Refren to na pewno: si bon, si bon, przypomnijcie sobie zwrotki, bo za chwilę zapraszamy razem z mamą na wspólne śpiewanie karaoke.

                                          

            Piesek jest od dawna wiernym towarzyszem człowieka. Jest z nim w dobrych i złych chwilach jego życia. Czy zastanawialiście się kiedyś czy psy potrafią kochać? Tak potrafią! Okazują to w różny sposób czyli merdaniem ogonem, przytulaniem, wchodzeniem do łóżka, wspólną zabawą, olbrzymią radością, gdy wrócicie do domu. Obejrzyjcie filmik a dowiecie się jeszcze więcej.  LINK

             

             

            A teraz jeszcze jedna ciekawostka. Nie wszystkie pieski spędzają czas w domach ludzi wylegując się tylko w swoich legowiskach i bawiąc się beztrosko. Wyobraźcie sobie, że są psy, które pracują. Człowiek wykorzystuje niezwykłe zdolności psów, a szczególnie ich doskonały węch i słuch. Pieski zanim rozpoczną swoją pracę muszą przejść szkolenie w specjalnych szkołach, gdzie nauczą się różnych umiejętności w zależności od tego, co będą wykonywać. Przyjrzyjcie się obrazkowi i teraz opowiemy sobie o tym.

             

            Psy pracują w Policji i nazywamy je psami policyjnymi a także  Straży Pożarnej. Są to pieski wykonujące zadania specjalne. Odszukują po zostawionych śladach ludzi, którzy zaginęli i nie wiadomo co się z nimi stało, albo prowadzą do miejsc w których ukryte zostały jakieś przedmioty. Potrafią też bronić przed ludźmi mającymi złe zamiary. Są również wśród nich psy ratownicy. Takie pieski pomagają odnajdywać ludzi zasypanych pod gruzami domów po wybuchu. Psy ratownicy pracują również w Górskim Ochotniczym Pogotowiu Ratunkowym i doskonale radzą sobie z odszukaniem ludzi zasypanych lawiną. Psy też potrafią pomagać ratownikom wodnym i wyciągać z wody tonących.

            Psy pomagają też ludziom niepełnosprawnym. Nazywamy je psami przewodnikami i psami asystującymi. Taki pies potrafi przeprowadzić osobę niewidomą przez ulicę, pomoże pokonać różne przeszkody takie jak schody a także asystuje w domu na przykład podając różne przedmioty, otwierając drzwi oraz potrafi reagować na różne znaki swojego właściciela. Często takie pieski pomagają osobom starszym i samotnym.

            Szczególne pieski pomagają też dzieciom, które są chore i potrzebują pomocy. Nazywamy je psimi terapeutami. Pozwalają się dzieciom głaskać, tarmosić i przytulać. Rozweselają, poprawiają humor i sprawiają, że dzieciom poprawia się ich stan zdrowia.

             

            Pieski z zapałem lubią się bawić i z  ogromną radością pokonują różne przeszkody, lubią wchodzić w różne dziwne miejsca, przechodzić przez rury, przynoszą rzucone przedmioty, łapią je w locie. Teraz propozycja zabawy ruchowej.

            Pieski przechodzą przeszkody - ustawiamy w pokoju tor przeszkód wykorzystując do tego krzesła, poduchy, stoliki, fotele, może uda się ustawić tunel z koca i krzeseł. Na końcu toru można ustawić w niewielkich odległościach, na przykład opakowania z ryżem, papier toaletowy lub butelki z wodą. Przeszkodę tą będzie trzeba pokonać slalomem tak, żeby nie przewrócić stojących przedmiotów.

             

            A teraz chwila dla Was - małych artystów.

             

            Pudelek jest bardzo sympatycznym pieskiem. Możecie taką pracę wykonać białą lub innym kolorem farby. Jeszcze będziecie potrzebować kawałek brystolu i stempelek z wacika, gąbki, kapselka, a  może wyciętego przez rodzica z kartofla oraz czarnego markera lub farby.

            Poniżej znajdziecie  propozycje wykonania głowy pieska z origami oraz marionetki pieska. Do pracy zaproście rodziców. Pomogą Wam w robieniu dziurek i przewlekaniu sznurka. Rolki na pewno są w domu, jak nie macie guzików, to można je zastąpić kapslami albo tekturką. Jak uda się wykonać dwa pieski  można pobawić się w teatrzyk.

            Może wolicie pokolorować szablon pieska, wyciąć, nakleić na papier a potem dorysować pieskowi świat, w którym byłby szczęśliwy. A kto chce spróbować sam narysować pieska może to robić razem z  rysowanym wierszykiem. 

            PIESEK ORIGAMI

            PIESEK MARIONETKA                                       

            RYSOWANE WIERSZYKI

            SZABLON_PIESKA

             

             

            Popatrzcie na pieska. Ma on do wykonania zadanie. Musi odszukać ukryte przysmaki pod drewnianymi nakrywkami. Na pewno mu się udało! Wy też sobie doskonale poradzicie, a przed Wami:

             

            Zadania dla sprawnej ręki i mądrej główki.

            Zasiądźcie wygodnie przy stolikach. Jak zwykle będą potrzebne kredki, mazaki, nożyczki i wybierzcie sobie zadania do wykonania. Powodzenia!

            Drodzy rodzice! Poniżej zamieszczona jest  również kolorowanka, na której dzieci dowiadują się jak należy się zachować, gdy na ich drodze stanie groźny pies. Mają przyjąć wtedy najbardziej właściwą dla ich wzrostu pozycję żółwia. Nie uciekać! Warto porozmawiać z dziećmi o takiej sytuacji, która nie powinna, ale może się zdarzyć. Dzieci muszą wiedzieć, że są pieski, które mogą być groźne, ponieważ może są skrzywdzone przez człowieka, wyrzucone z domu, albo po prostu są nauczone agresji przez nieodpowiedzialnych ludzi. Uczymy też dzieci, żeby same nie podchodziły nawet do łagodnego pieska, nie wyciągały ręki do głaskania, bez zgody właściciela psa.  

            KARTY DO WYDRUKU

            ZNAJDŹ_RÓŻNICE_NA_OBRAZKACH pokoloruj obrazki

            DOPASUJ_CIEŃ_PSA

            WYTNIJ_I_ZŁÓŻ piesek z figur geometrycznych

            ODSZUKAJ_PARY_PSÓW 

            MEMO_ZWIERZĘTA

            POKOLORUJ_UKRYTEGO_PIESKA

            RYSUJ_PO_ŚLADZIE  

            ZŁY_PIES

             

            Drogie Milumisie! Słuchaliście radosnego szczekania a teraz? O słyszę coś! Tak! Rozpoznaję miauczenie kotów. Nie mogły się już doczekać, kiedy będziemy o nich opowiadać. Już wiecie, że decyzja o posiadaniu zwierzątka w domu jest bardzo odpowiedzialna i należy ją wspólnie przemyśleć. Kotek wymaga również wiele opieki i zainteresowania ze strony człowieka. Trzeba mu zapewnić dużo miłości, karmę i zawsze świeżą wodę, bawić się z nim, dbać o zdrowie i higienę. Trzeba też wiedzieć, że gdy chcemy żeby w domu nie było zniszczonych mebli, należy kotkowi zakupić drapak i inne zabawki. Kotki są może trochę mniej wymagające od psów, bo nie trzeba z nimi wychodzić na spacer. Kotek musi mieć w domu specjalną kuwetę, żwirek lub piasek. Podobno też kot bardziej przywiązuje się do miejsca w którym przebywa niż do człowieka, więc lepiej znosi czas, kiedy musi być sam w domu.

            A jakie są jeszcze kotki dowiecie się  na dobry początek naszej wędrówki po świecie kotów słuchając piosenki Kotek.

                                               

            Koty są zwierzakami bardzo zwinnymi, skocznymi, potrafią pokonywać różne wysokości i nie spaść, wejść w każdą prawie dziurę, uwielbiają siadać na płotach, parapetach i dachach. Przy tym poruszają się bardzo cichutko. Posłuchajcie teraz wiersza o pewnym kocie, który śmiał się z rybki, że nie potrafi skakać. A przecież nie każdy robi wszystko najlepiej. Kot skacze, ryba doskonale pływa. Słuchajcie uważnie. Rodzice przeczytają Wam wierszyk.

            Bajka o kocie na płocie. B. Krymska
            Śmiał się z rybki kot, że tak słabo skacze.
            Wskoczył kot na płot, jakżeby inaczej!
            W stawie więc rybka schować się chciała,
            dała nura do wody, bo kota się bała.
            Kot za nią do stawu, futro zmoczył sobie.
            Słaby pływak z niego, każdy mu to powie.
            Rybka patrząc na kota uśmiecha się czule:
            „Piękne twoje futro, całe w śliskim mule
            Zamiast wyśmiewać, zrozum wreszcie kocie,
            ja pływam w wodzie, a ty siedź na płocie”.

            Koty są zwierzętami bardzo mądrymi i  potrafią się wiele nauczyć. Można się z nimi porozumiewać obserwując ich zachowanie w różnych sytuacjach. A koty obserwują ludzi i też potrafią odczytywać ich reakcje i zamiary.  Przyjrzyjcie się teraz obrazkowi poniżej i spróbujcie  odgadnąć, co chce powiedzieć kotek. Teraz już na pewno będziecie wiedzieli co to znaczy język ciała.

            Koty miauczą i to miauczenie lub mruczenie jest różne w zależności od tego co kotek czuje i co chce przez to powiedzieć. A dlaczego koty mruczą dowiecie się gdy obejrzyjcie teraz film który wiele Wam o tym opowie. Poproście rodziców o czytanie napisów.  LINK

             

             

            Na świecie żyje wiele kotów. Tak jak psy różnią się wielkością, długością i zabarwieniem sierści. Jest kot perski, syjamski, belgijski, rosyjski, angorski, egipski, niebieski, domowy i wiele jeszcze innych. Tak jak i u psów, wyróżniamy koty rasowe i nie rasowe czyli dachowce. A teraz, żeby Wam się uśmiechnęły buziaki posłuchajcie zabawnego wierszyka o dwóch kotkach a potem opowiedzcie rodzicom, co się dziwnego wydarzyło.   

            O dwóch kotkach - H. Bechlerowa
            Czarny kotek wlazł na płotek,
            Wąsikami ruszył.
            Myje łapki i futerko.
            Ogonek i uszy.
            Przechodziła świnka z synkiem
            I podniosła ryjek:
            -Popatrz, synku jak się pięknie
            Czarny kotek myje.
            Umył kotek swe futerko
            I opuścił płotek.
            Zaraz po nim na to miejsce
            Wskoczył biały kotek.
            Powracała świnka z synkiem:
            -Widzisz, synku mały,
            Długo mył się czarny kotek,
            Aż zrobił się biały.

            W wierszyku kotek wlazł na płotek . Teraz nie może zabraknąć  chyba jednej z ulubionych wyliczanek wszystkich dzieci i Waszej na pewno też. Posłuchajcie piosenki wyliczanki:

                

             

            Posłuchajcie jeszcze jednej piosenki o kociej naturze. Kot ten mieszkał razem z chłopcem w domu ale lubił cieszyć się wolnością i chodzić własnymi drogami. Wychodził w nocy na łowy myszek, oglądał księżyc z dachu domu ale szybko robił się śpiący, bo przecież koty są wielkimi śpiochami. I taki właśnie był ten KOT.

            Pieski potrafią darzyć miłością człowieka i jak to okazują już wiecie. Przypomnijcie sobie filmik i może uda Wam się wymienić parę przykładów przejawów psiej miłości?

            A czy to samo możemy powiedzieć o kotach? Obejrzyjcie film oznakach kociej miłości do człowieka i człowieka do kota. Filmik jest dość długi, możecie go więc obejrzeć w dwóch częściach. LINK

             

            Teraz chwila dla małych artystów.

             

            Popatrzcie na te kotki. Czy nie są przesłodkie ? Ciekawe czym zmartwił się ten w środku? Do wykonania potrzebujecie rolek po papierze lub ręczniku, karton, kolorowy papier, nożyczki, klej. Gotowe oczka można zastąpić narysowanymi samodzielnie. Mama może pomóc w wycięciu półokrągłych otworów w rolkach i narysowaniu głowy i ogona a wy wytniecie. Kotki możecie pomalować tęczowo jak na obrazku, albo według własnego pomysłu.

             

             

            A oto bardzo prosty i efektowny sposób na wykonanie kotka. Najwięcej pracy będzie wymagać głowa ale dacie radę!  Do wykonania takich kotków potrzebny będzie karton, ołówek, biała kredka, nożyczki. Trzeba odrysować dłoń a to już potraficie. Jak chcecie, żeby kotek był duży odrysujcie dłoń dorosłego. Potem tylko głowa, oczy, wąsiki i pazurki i kotek gotowy. Kotek nie musi być czarny, wszystko zależy jaki macie papier w domu

            Ciekawymi  propozycjami  jest wykonanie kotków z talerzy papierowych, a jeżeli takich nie macie można wyciąć koła z kartonu, odrysowując na przykład od talerzy ceramicznych.

            1. sposób wykonania kotów z talerzy:

               

            2. sposób wykonania kotów z talerzy:

            KOTY_Z_TALERZY

            A może przyda Wam się do zabawy  maska kota lub pacynki na palec. 

            MASKA_KOTA

            PACYNKI_NA_PALEC

            Kto z Was rysował razem z wierszykiem pieska może teraz spróbuje narysować z razem wierszykiem kotka. RYSOWANE WIERSZYKI KOT

            Możecie również skorzystać z szablonu kotka, pokolorować, wyciąć, nakleić i tak jak wcześniej dla pieska domalować kolorowy świat a może płotek?

            SZABLON_KOTA

             

            Popatrzcie się na tego malucha. Widać, że znalazł się w nowej dla niego sytuacji. Zastanawia się, co takiego leży przed nim ? Co ma z tym czymś zrobić? Dopiero uczy się poznawać świat. Niedawno i  Wy też byliście takimi maluchami a zobaczcie dorośliście i ile już potraficie! Wykorzystajcie swoje umiejętności, bo przed Wami:

            Zadania dla sprawnej ręki i mądrej główki.

            Na początek przyjrzyjcie się obrazkom i znajdźcie różnice między obrazkami. Już znaleźliście? Brawo!

             

            Teraz przed Wami  kolejne zadania. Powodzenia i miłej zabawy! KARTY DO WYDRUKU:

            KOCIA_MATEMATYKA pracujcie według zamieszczonych poleceń.

            SUDOKU_FIGURY_GEOMETRYCZNE figury nie mogą się powtarzać w pionie i poziomie.

            KOCIA WYLICZANKA 

            O_CZYM_ŚNI_KOT 

            KOCIA_KOLOROWANKA  pokoloruj obrazek, opowiedz co dzieje się na obrazku

            KOTKI_NA_PŁOTKI znajdź różnice na obrazkach, pokoloruj

             

            Pora na kocie muzykowanie.

            Proszę, wstajemy od stoliczków, biurek i z foteli. Pora na wesołą kocią muzykę i taniec.

            Milumisie na pewno  pamiętacie jeszcze nasz występ z okazji Dnia Babci i Dziadka. Wśród wielu piosenek był utwór, który bardzo Wam się podobał. Teraz ten utwór tylko dla Was. ŚPIEW KOTÓW

             

            A teraz do zabawy zaprasza Was Kotek Staś

                                             

            Tak jak w każdej rodzinie jest mama, tata, dzieci, babcia, dziadek. Teraz piosenka o miauczącej bezustannie kociej rodzince. Możecie teraz zatańczyć i pomiauczeć wspólnie z nimi. KOCIA RODZINA MRUCZY

             

            Oj  zobaczcie! Ktoś nam  już się bardzo zmęczył i zasnął. Nie obudziła kotka nawet Wasza zabawa. To chyba znaczy, że pora kończyć nasze spotkanie. Pora na odpoczynek.

            A tu jeszcze coś specjalnego dla Milumisiów:

            BAJKA RELAKSACYJNA O KOTKU

            PRZYGODY KOTA FILEMONA  odcinek "Jak pies z kotem"

            BAJKA REKSIO

            DOBRANOCKA  piosenka kołysanka

            KOŁYSANKA DLA OKRUSZKA  posłuchajcie w swoich łóżeczkach razem z mamą